Biuletyn Informacji Publicznej
URZĘDU MIASTA CHEŁMŻY

Wyszukiwarka

Odnośniki

Intranet

Zaloguj się
:
:

Kalendarium

« poprzedni miesiącmarzec 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.chelmza.pl

Treść strony

1. Nazwa usługi: Wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami i/lub prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.

2. Nazwa wydziału: Wydział Gospodarki Miejskiej

Podstawa prawna: art. 7 ust. 1 i art. 8 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. Nr 391 z późn.zm.).

3. Wymagane dokumenty:

A. Wspólne dla wszystkich działalności:

a/ Wniosek w sprawie wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami i/lub prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części  na terenie Gminy Miasta Chełmży,

b/ Aktualne zaświadczenia lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne (zgodnie z art.8 ust. 1a i 1b ustaw o utrzymaniu czystości i porządku w gminach).

c/ Dowód wniesienia opłaty skarbowej.

B. Ochrona przed bezdomnymi zwierzętami:

a/ Umowa ze schroniskiem na przyjmowanie zwierząt bezdomnych z terenu miasta Chełmży.

b/ Oświadczenie, potwierdzające posiadanie co najmniej jednego pojazdu przystosowanego do transportu zwierząt spełniającego wymagania zawarte w art. 24 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (tj. z 2003 r. Dz. U. Nr 106, poz. 1002 z późn. zm.)

c/ Oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu specjalistycznego sprzętu do wyłapywania bezdomnych zwierząt, niestwarzającego zagrożenia dla ich życia i zdrowia oraz niezadającego im cierpienia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998 r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt (Dz. U. Nr 116, poz. 753).

d/ Umowa o współpracy z lekarzem weterynarii.

C. Prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych w ich części:

a/ Dokument potwierdzający prawo do władania terenem, na którym ma być prowadzona działalność.

b/ Aktualny dokument potwierdzający spełnienie wymagań określonych w odrębnych przepisach m. in. w przepisach prawa budowlanego (pozwolenie na użytkowanie obiektu objętego wnioskiem).

c/ Dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, ukończone szkolenia na prowadzenie działalności zawartej we wniosku o udzielenie zezwolenia.

d/Aktualna umowa z podmiotem zajmującym się zbieraniem lub przetwarzaniem zwłok zwierzęcych albo przedsiębiorcą prowadzącym grzebowisko lub spalarnię zwłok zwierzęcych, obejmująca odbiór zwłok zwierzęcych (lub oświadczenie ww. podmiotu) – dotyczy zezwolenia na prowadzenie schroniska.

e/Aktualna umowa o współpracy z lekarzem weterynarii – dotyczy zezwolenia na prowadzenie schroniska.

 

Dokumenty wymienione w powyższych punktach  uważa się za aktualne, jeżeli w momencie składania niniejszego wniosku, od dnia ich wystawienia lub potwierdzenia aktualności przez wystawcę upłynęło nie więcej niż 3 miesiące.

4. Opłaty: Wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami i/lub prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części podlega opłacie skarbowej w wysokości 616,00 zł, na podstawie części III, ust. 44, pkt 1 załącznika do ustawy z dnia 16.07.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).

5. Komórka i osoba odpowiedzialna za usługę:

Wydział Gospodarki Miejskiej, p. Krzysztof Kubera – specjalista ds. ochrony środowiska i gospodarki komunalnej, tel. 56 639-23-48, pokój nr 17

6. Tryb odwoławczy: w terminie 14 dni do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

7. Inne informacje: Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego termin załatwienia sprawy do 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.

Metryka

  • opublikował: Administrator - UM Chełmża
    data publikacji: 2012-12-19 12:56
  • zmodyfikował: Administrator - UM Chełmża
    ostatnia modyfikacja: 2013-02-11 10:49

Metryka

  • opublikował: Administrator - UM Chełmża
    data publikacji: 2013-02-11 10:42

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 10505
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2018-10-05 09:23:16