BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĘDU MIASTA CHEŁMŻY

Odnośniki

Wyszukiwarka

Odnośniki

Nawigacja

Treść strony

1. Nazwa  usługi: Rejestracja zgonu.

2. Nazwa  wydziału: Wydział Spraw Społecznych i Obywatelskich.

3. Podstawa prawna

- ustawa z dnia 29 września 1986 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego  ( Dz. U. z 2011 r. Nr 212,  poz. 1264 ),

- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. z  2012 r., poz. 1282),

- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2000 r.  Nr 98,  poz. 1071).

4.    Wymagane  dokumenty:

- karta  zgonu wydana przez placówkę służby zdrowia,

- dowód osobisty osoby zmarłej oraz książeczka wojskowa w przypadku zgonu mężczyzny,

- paszport  w przypadku zgonu cudzoziemca,

- dowód osobisty żyjącego współmałżonka,

- dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.

5. Opłaty:

czynność zwolniona od opłaty skarbowej.

6. Komórka i osoba odpowiedzialna za usługę:

Urząd Stanu Cywilnego, osoba odpowiedzialna – z-ca kierownika Jolanta Kwiatkowska, pok. Nr 11,  tel.  56 639 23 41,  e-mail:  usc@chelmza.pl

7. Tryb  odwoławczy:

odwołanie od decyzji odmawiającej sporządzenie aktu zgonu, wnosi się do Wojewody Kujawsko–Pomorskiego w Bydgoszczy  za pośrednictwem Kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

8. Inne informacje:

rejestracji zgonu dokonują osobiście:  małżonek lub dzieci zmarłego, najbliżsi krewni lub powinowaci, w terminie 3 dni od dnia zgonu. Zgon osoby  rejestruje się w urzędzie  stanu cywilnego właściwego ze względu na miejsce zdarzenia.

  • opublikował: Administrator - UM Chełmża
    data publikacji: 2012-12-20 10:34
  • zmodyfikował: Administrator - UM Chełmża
    ostatnia modyfikacja: 2013-01-29 10:39

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.