Biuletyn Informacji Publicznej
URZĘDU MIASTA CHEŁMŻY

Wyszukiwarka

Odnośniki

Intranet

Zaloguj się
:
:

Kalendarium

« poprzedni miesiąckwiecień 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.chelmza.pl

Treść strony

 


ZARZĄDZENIE NR 69/FK/06


BURMISTRZA MIASTA CHEŁMŻY


z dnia 24 lipca 2006r.




w sprawie określenia podstawowych parametrów do prac nad Budżetem Miasta Chełmży na 2007 rok.




Na podstawie art.30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591, z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568, z 2004r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz.1759, z 2005r. Nr 172, poz.1441 oraz z 2006r. Nr 17, poz.128) oraz zgodnie z §1 uchwały Nr XXIII/187/2000 Rady Miejskiej Chełmży z dnia 24 sierpnia 2000 roku w sprawie określenia procedury uchwalenia budżetu Miasta Chełmża oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, zarządzam, co następuje:




§1. Przyjmuje się podstawowe parametry do opracowania projektu uchwały budżetowej gminy miasta Chełmży na 2007 rok zgodnie z poniższym zestawieniem procentowym wskaźników:



  1. Wzrost dochodów - do 2% przewidywanego wykonania dochodów w 2006 roku, w tym:



  1. subwencja ogólna - planowane kwoty poszczególnych części subwencji ogólnej winny być ustalone zgodnie z obowiązującą na 2005 rok ustawą o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,



  2. dotacje celowe - w tym:



  • dotacje celowe z budżetu państwa - planowane kwoty winny być przyjęte w wysokościach wynikających z zawiadomienia Wojewody Kujawsko - Pomorskiego o przyznanych dotacjach z budżetu państwa,



  • pozostałe dotacje - planowane kwoty winny być przyjęte w wysokościach wynikających z zawartych porozumień i umów,



  1. udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa i podatki lokalne - planowane kwoty udziałów w podatkach od osób fizycznych oraz od osób prawnych i podatki lokalne winny być ustalone zgodnie z obowiązującą na 2007 rok ustawą o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz aktami prawnymi towarzyszącymi tej regulacji z uwzględnieniem rozwiązań w zakresie systemu podatków i ich skutków na wysokość szacowanych dochodów z powyższych podatków,



  2. pozostałe dochody - w tym:



  • dochody z majątku - planowane kwoty dochodów z w/w źródła winny być ustalone w wysokości wynikającej z zawartych umów lub przewidywanych umów dzierżawy, najmu oraz decyzji dotyczących opłat z tytułu trwałego zarządu i wieczystego użytkowania nieruchomości. Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych winny być ustalone w oparciu o posiadaną wycenę nieruchomości oraz zbędnego majątku ruchomego, a w przypadku braku wyceny na podstawie wartości przewidywanych,



  • pozostałe dochody realizowane przez jednostki budżetowe, zakłady budżetowe i instytucje kultury - planowane kwoty winny być ustalone na podstawie przewidywanej liczby świadczonych usług i obowiązujących cen jednostkowych.



  1. Wzrost wydatków - do 2,5% przy założeniu, że podstawą planowania wydatków budżetowych na rok 2007 jest przewidywane wykonanie wydatków w 2006 roku:



  1. w odniesieniu do wynagrodzeń osobowych kwotą bazową jest miesięczna kwota wynagrodzeń osobowych wynikających ze stosunku pacy przewidywanego na dzień 31 grudnia 2006 roku pomnożona przez liczbę 12, powiększona o jednorazowe płatności (nagrody jubileuszowe, odprawy itp.) oraz skutki finansowe planowanych zmian organizacyjnych; w kwocie planowanych na rok 2007 wydatków na wynagrodzenia należy uwzględnić limity etatów kalkulacyjnych na rok 2006 określone w zatwierdzonych planach finansowych. Planowane podwyżki wynagrodzeń osobowych należy wykazać oddzielnie. Wynagrodzenia we wszystkich jednostkach organizacyjnych należy planować zgodnie z obowiązującymi przepisami; nagrody planowane są w wysokości do 1% planowanego funduszu płac,



  2. wydatki z tytułu dodatkowych wynagrodzeń rocznych planuje się w wysokości 8,5% sumy wynagrodzenia, o którym mowa w art.4 ustawy z dnia 12 grudnia 1997 roku o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników sfery budżetowej (Dz. U. Nr 160, poz.1080 z późn. zm.),



  3. składki na ubezpieczenie społeczne planuje się w wysokości określonej w ustawie z dnia 13 października 1998 roku o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. Nr 137, poz.887 z późn. zm.),



  4. składki na Fundusz Pracy planuje się w wysokości określonej w art.38 ustawy budżetowej na rok 2006 (Dz. U. Nr 17, poz.167),



  5. wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych planuje się zgodnie z art.21 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 13, poz.170 z późn. zm.),



  6. odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych jednostki organizacyjne z wyłączeniem jednostek oświaty, planują zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 1994 roku o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1996 roku Nr 70, poz.335 z późn. zm.); do planowania wysokości odpisu podstawowego przyjmuje się kwotę prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej; w odniesieniu do placówek oświaty, odpis na fundusz świadczeń socjalnych planuje się zgodnie z art.53 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku - Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 1997 roku Nr 56, poz.357 z późn. zm.),



  7. wydatki rzeczowe planuje się na podstawie przewidywanego wykonania do końca 2006 roku według stanu na dzień 30 sierpnia 2006 roku, pomniejszonego o jednorazowe wydatki w tym roku, powiększonego o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług wynikający z prognozy makroekonomicznej przyjętej do planowania budżetu państwa,



  8. w odniesieniu do wydatków na inwestycje rozpoczynane w roku 2007 należy uwzględnić przede wszystkim:



  • znaczenia zadania dla miasta, zasięg oddziaływania, wpływ na poprawę poziomu życia mieszkańców,



  • możliwość pozyskania dodatkowych środków,



  • stan przygotowania inwestycji,



  1. w odniesieniu do inwestycji kontynuowanych podstawą dokonywania zmian wartości kosztorysowych jest prognozowany wskaźnik wzrostu cen inwestycji wynikający z prognozy makroekonomicznej przyjętej do planowania budżetu państwa; w przypadku konieczności zmiany wartości kosztorysowej inwestycji wynikającej z innych czynników niż prognozowany wskaźnik wzrostu cen, tj. m.in.:



  • zmiany zakresu rzeczowego inwestycji,



  • zmian dokumentacji projektowej,



  • wydłużenia okresu realizacji inwestycji,


zwiększenie lub zmniejszenie wartości kosztorysowej inwestycji zatwierdzane jest przez Burmistrza Miasta,



  1. przy ustalaniu kwoty poszczególnych zadań inwestycyjnych na rok 2007 należy uwzględnić przede wszystkim:



  • obowiązki miasta związane z pozyskiwaniem środków z różnych źródeł,



  • możliwość realizacji przewidywanego zakresu robót,



  • zaawansowanie robót na koniec roku 2006.




§2. Wzrost dochodów i wydatków określonych w §1 uzależniony jest od sytuacji ekonomicznej gminy i zaplanowanej w budżecie państwa inflacji na 2007 rok.




§3. 1. Jednostki podległe Miastu do danych liczbowych zawartych na drukach planistycznych załączą objaśnienia określające źródła dochodów i przychodów, sposób ich szacowania oraz kalkulację i uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków.



  1. Objaśnienia, o których mowa w ust.1 należy sporządzić do każdego działu, rozdziału i paragrafu klasyfikacji budżetowej. Wydatki bieżące i wydatki inwestycyjne należy objaśnić odrębnie. Omawiając przewidywane wykonanie i założenia rzeczowo - finansowe planu należy uwzględnić:



  • zmiany wielkości poszczególnych elementów kalkulacji,



  • czynniki, które spowodowały ewentualną zmianę trendu wzrostu lub spadku,



  • dochody i wydatki jednorazowe nie występujące w budżecie roku 2006,



  • kwoty planowanych wydatków w poszczególnych rozdziałach dla nowych zadań przewidzianych do realizacji w 2007 roku z podaniem podstawy prawnej ich wprowadzenia.



  1. W odniesieniu do wydatków inwestycyjnych należy dodatkowo określić planowane efekty rzeczowe oraz źródła finansowania.




§4. Szczegółowość informacji o stanie mienia komunalnego określają tabele nr 1 i nr 2 ujęte w załączniku nr 1 i 1a, do których należy dołączyć część opisową.




§5. Wskaźniki określone w §1 mają odpowiednie zastosowanie do wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy.




§6. Przyjmuje się, że w projekcie budżetu miasta rezerwa budżetowa na wydatki nieprzewidziane wynosi 1% wydatków budżetowych.




§7. Jeżeli inflacja, o której mowa w §2 będzie niższa od parametrów wskazanych w §1, to wskaźniki określające wzrost dochodów i wydatków odpowiadać będą obowiązującej inflacji.




§8. Planuje się, że budżet na 2007 rok zamyka się niedoborem budżetowym w wysokości do 1.000.000 zł.




§9. Integralną część zarządzenia stanowią załączniki od nr 1 do nr 12 do niniejszego zarządzenia.



§10. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Miasta Chełmży.




§11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.

drukuj ()

Metryka

  • opublikował: Administrator - UM Chełmża
    data publikacji: 2006-08-01 09:15

Metryka

  • opublikował: Administrator - UM Chełmża
    data publikacji: 2006-08-01 09:16

« wstecz

Opis strony

Redaguje: Małgorzata Karpińska, Biuro Rady Miejskiej, 87-140 Chełmża, ul. Hallera 2, tel. (0-56) 675-22-91 w. 43
Jarosław Smyczyński, Wydział Organizacyjny, 87-140 Chełmża, ul. Hallera 2, tel. (0-56) 675-22-91 w. 34

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 192800
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2022-10-19 07:47:06