Chełmża, dnia 20 czerwca 2022 r.
Nr. referencyjny: GKM.271.2.7.2022
Zamówienie publiczne o wartości szacunkowej nieprzekraczającej kwoty 130 000,00 zł, określonej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2021 poz. 1129 z późn. zm.).
W związku z planowaną realizacją zadania pn.: „Budowa dróg w ul. Słonecznej, Turystycznej, Letniskowej, Spacerowej, Wczasowej, Widokowej, Pensjonatowej, Rekreacyjnej i Wypoczynkowej”, Burmistrz Miasta Chełmży zaprasza do złożenia oferty cenowej na pełnienie nadzoru nad realizacją przedmiotowej inwestycji.
Nazwa: Gmina Miasta Chełmża
Adres: ul. Gen. J. Hallera 2, 87-140 Chełmża
NIP: 879 258 24 81
REGON: 871118690
Strona www: https://www.bip.chelmza.pl/
Przedmiotem zamówienia jest pełnienia funkcji inspektora nadzoru nad realizacją oraz w okresie gwarancji i rękojmi inwestycji pn.: „Budowa dróg w ul. Słonecznej, Turystycznej, Letniskowej, Spacerowej, Wczasowej, Widokowej, Pensjonatowej, Rekreacyjnej i Wypoczynkowej”. Zakres usług obejmuje m. in. koordynowanie, nadzór, kontrolę i rozliczenie realizacji zadania w zakresie robót budowlanych. Zakres obowiązków inspektora wynika w szczególności z art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.).
Pełnienie nadzoru inwestorskiego obejmuje w szczególności minimum następujące branże (w ograniczonym zakresie):
Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zasadach określonych w załączniku nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (klasyfikacji CPV):
CPV 71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego
71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi
Zadanie pn.: „Budowa dróg w ul. Słonecznej, Turystycznej, Letniskowej, Spacerowej, Wczasowej, Widokowej, Pensjonatowej, Rekreacyjnej i Wypoczynkowej” będzie realizowane w okresie od momentu podpisania umowy z Generalnym Wykonawcą, wyłonionym w trybie podstawowym, w terminie do 11 miesięcy od dnia zawarcia niniejszej umowy.
Przedmiot zamówienia pn.: „Budowa dróg w ul. Słonecznej, Turystycznej, Letniskowej, Spacerowej, Wczasowej, Widokowej, Pensjonatowej, Rekreacyjnej i Wypoczynkowe” obejmuje w szczególności:
- budowę ulic o nawierzchni utwardzonej w większości po istniejących śladach ulic o nawierzchni gruntowej, w tym nawierzchni jezdni, chodników, ścieżki rowerowej oraz pozostałej nawierzchni w obrębie pasa drogowego z kostki betonowej,
- budowę oświetlenia ulicznego wzdłuż dróg gminnych,
- usunięcie kolizji energetycznych,
- budowę sieci kanalizacji deszczowej, przykanalików i wpustów drogowych,
- zabezpieczenie i przebudowę sieci kablowej – telekomunikacyjnej,
- zagospodarowanie terenów zielonych (w tym m. in. urządzenie pasów zieleni w obrębie dróg, elementy małej architektury, nasadzenia zieleni),
- wprowadzenie stałej organizacji ruchu.
Szczegółowy opis i zakres zamówienia będący przedmiotem nadzorowanych prac zawiera dokumentacja zamieszczona na stronie pod adresem: https://www.bip.chelmza.pl/1532,zamowienia-publiczne?tresc=76978
Minimalny termin gwarancji i rękojmi będzie wynosił 36, natomiast przewiduje się, że maksymalny termin gwarancji będzie wynosił 60 miesięcy, i będzie on liczony od dnia dokonania kompletnego odbioru przedmiotu zamówienia. Gwarancja na prawidłowe wykonanie usługi kończy się wraz z upływem okresu gwarancji wykonawcy robót/ dostaw/ usług podlegających nadzorowi.
Okres prowadzenia nadzoru rozpoczyna się nie wcześniej niż od dnia zawarcia umowy przez Zamawiającego z Generalnym Wykonawcą, wyłonionym w drodze prowadzonego postępowania i będzie obowiązywał do dnia upływu terminu rękojmi i gwarancji udzielonych przez Generalnego Wykonawcę. Zamawiający oczekuje obecności Inspektora Nadzoru na budowie przynajmniej raz w tygodniu w okresie prowadzenia robót oraz na każde wezwanie Zamawiającego w razie zaistnienia konieczności pobytu na budowie.
Czas trwania nadzoru może zostać przedłużony lub skrócony stosownie do czasu wykonania inwestycji pn.: Realizacja inwestycji pn.: „Budowa dróg w ul. Słonecznej, Turystycznej, Letniskowej, Spacerowej, Wczasowej, Widokowej, Pensjonatowej, Rekreacyjnej i Wypoczynkowej” oraz terminu rozstrzygnięcia przetargu i podpisania umowy na wykonanie przedmiotowego zamówienia.
Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert:
Nr |
Nazwa kryterium |
Waga/ udział procentowy kryterium |
1 |
Cena brutto |
60,00 % |
2 |
Doświadczenie personelu kluczowego, tj. doświadczenie zawodowe Inspektora Nadzoru branży drogowej w inwestycjach drogowych |
40,00 % |
Przyjmuje się, że 1% = 1 pkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów w przyjętych kryteriach.
Maksymalna liczna punktów, jaką może uzyskać Wykonawca = 100,00 punktów.
Kryterium nr 1 – Cena brutto: będzie rozpatrywana na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu Oferty, Każda oferta poddana ocenie otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku liczbę punktów wynikającą ze wzoru:
P(x) =Cmin/Cx×60, gdzie:
P(x) – liczba punktów otrzymanych przez ofertę „x”
Cmin – najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert
Cx – cena podana w badanej ofercie badanej „x”
Kryterium nr 2 – Doświadczenie personelu kluczowego - pełnienie funkcji kierownika budowy lub kierownika robót drogowych lub inspektora nadzoru branży drogowej podczas realizacji inwestycji polegającej na budowie, lub/i rozbudowie, lub/i przebudowie, lub/i remoncie lub obejmujące budowę, lub/i rozbudowę, lub/i przebudowę, lub/i remont drogi lub ulicy o nawierzchni utwardzonej, przy czym okres pełnienia ww. funkcji w ramach jednej inwestycji (zadania/ umowy) nie może być krótszy niż 6 miesięcy.
Punkty przyznawane będą tylko za ilość realizacji wykazanych w formularzu oferty, w których wskazana osoba była kierownikiem budowy lub kierownikiem robót drogowych lub inspektorem nadzoru branży drogowej dla realizacji spełniających powyżej wskazane wymagania.
Dana inwestycja będzie brana pod uwagę pod warunkiem, że została zakończona i pozytywnie odebrana.
Za wyznaczenie do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego osoby posiadającej wymagane uprawnienia budowlane w branży inżynieryjnej drogowej i doświadczenie w wymaganym zakresie, o którym mowa powyżej Zamawiający przyzna następującą ilość punktów, za pełnienie:
1 usługa – 0,00 pkt
2 usługi – 10,00 pkt
3 usługi – 20,00 pkt
4 usługi – 30,00 pkt
5 usług i więcej – 40,00 pkt
Maksymalna liczba punktów, jaką może uzyskać Wykonawca i być przyznana ofercie w ramach przyjętych kryteriów oceny ofert: 100,00.
Obliczając punktację dla poszczególnych ofert, Zamawiający zastosuje zaokrąglenie do dwóch miejsc po przecinku. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów przyznaną wg wzoru wskazanego powyżej.
W przypadku, gdy nie da się wyłonić oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że minimum dwie oferty mają równą liczbę punktów, Zamawiający zastosuje właściwą procedurę określoną w art. 248 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
Kompletna oferta musi zawierać:
sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik do niniejszego zapytania ofertowego (ogłoszenia o zamówieniu).
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania, posiadania wiedzy i doświadczenia w zakresie realizacji zamówień o charakterze zbliżonym do przedmiotu zamówienia, dysponowania potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Mając na względzie powyższe, Zamawiający informuje, iż o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, pod warunkiem, iż:
Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia publicznego następujące osoby odpowiedzialne za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami:
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji kierowników robót i sprawowanie ich przez jedną osobę pod warunkiem posiadania przez tę osobę odpowiednich uprawnień.
Każda z ww. osób winna posiadać uprawnienia budowlane zgodne z art. 12-15 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub spełniać warunki, o których mowa w art. 12a ustawy Prawo budowlane, tj. jej odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniać wymogi, o których mowa w art. 20a ustawy o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa („świadczenie usług transgranicznych”).
Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające (równoważne) im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Weryfikacja, ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o oświadczenie Wykonawcy składane wraz z ofertą. Zamawiający nie przewiduje możliwości uzupełnienia niniejszego oświadczenia na późniejszym etapie prowadzonego postępowania.
- Załącznik Nr 1 – Formularz ofertowy
- Załącznik Nr 2 – Oświadczenie Wykonawcy
- Załącznik Nr 3 – Obowiązki inspektora nadzoru
- Załącznik Nr 4 – Klauzula informacyjna – RODO
- Załącznik Nr 5 – Projekt umowy
Burmistrz Miasta
(-) mgr Jerzy Czerwiński
[1] Zgodnie z treścią art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, zwanej dalej „ustawą”, z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.