Wydanie decyzji o zatwierdzeniu projektu podziału nieruchomości.
1. Nazwa usługi: Wydanie decyzji o zatwierdzeniu projektu podziału nieruchomości.
2. Nazwa wydziału: Wydział Gospodarki Miejskiej.
3. Podstawa prawna: art. 96 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r., poz. 1145 ze zm.).
4. Wymagane dokumenty:
Do wniosku o podział nieruchomości, należy dołączyć następujące dokumenty:
1) stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości w szczególności
oświadczenie, o którym mowa w art. 116 ust. 2 pkt 4;
2) wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej
nieruchomość podlegającą podziałowi;
3) decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku,
o którym mowa w art. 94 ust. 1 pkt 2;
3a) pozwolenie, o którym mowa w art. 96 ust. 1a, w przypadku nieruchomości
wpisanej do rejestru zabytków;
4) wstępny projekt podziału, z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95;
5) protokół z przyjęcia granic nieruchomości;
6) wykaz zmian gruntowych;
7) wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze
nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej;
8) mapę z projektem podziału.
5. Opłaty: nie podlega opłacie skarbowej na podstawie art. 2 ust.1 pkt 1 h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2025 r., poz. 1154)
6. Komórka i osoba odpowiedzialna za usługę:
Marek Krywalski - Wydział Gospodarki Miejskiej
Urząd Miasta 87-140 Chełmża, ul. Gen. Józefa Hallera 2, pokój nr 17 tel. 56 639-23-59.
7. Tryb odwoławczy:
Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Burmistrza Miasta Chełmży w terminie 14 dnia od dnia jej doręczenia.
8. Inne informacje: Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania