Wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
1. Nazwa usługi: Wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
2. Nazwa wydziału: Wydział Gospodarki Miejskiej.
3. Podstawa prawna: art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1130).
4. Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
Do wniosku o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu należy dołączyć 3 szt. mapy zasadniczej obejmującej teren, którego wniosek dotyczy i obszar, na który inwestycja będzie oddziaływać z oznaczeniem granic terenu objętego wnioskiem, graficznie przedstawiony planowany sposób zagospodarowania terenu oraz charakterystyka zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenie i gabaryty projektowanych obiektów budowlanych, w określonych przypadkach raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
5. Opłaty: Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2025 r., poz. 1154), obowiązek uiszczenia zapłaty skarbowej powstaje z chwilą dokonania złożenia wniosku o wydanie warunków zabudowy.
Zapłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie organu podatkowego lub bezgotówkowo na rachunek tego organu. Przy składaniu wniosku należy udokumentować wniesienie opłaty skarbowej.
Sprawy dotyczące budownictwa mieszkaniowe są zwolnione z opłat skarbowych – art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o opłacie skarbowej.
Na podstawie art. 7 w/w ustawy zwalnia się od opłaty skarbowej m.in. jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pożytku publicznego, osoby korzystające ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
6. Komórka i osoba odpowiedzialna za usługę:
Marek Krywalski - Wydział Gospodarki Miejskiej
Urząd Miasta 87-140 Chełmża, ul. Gen. Józefa Hallera 2, pokój nr 17 tel. 56 639-23-59.
7. Tryb odwoławczy: przysługuje tryb odwoławczy do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Chełmży.
8. Inne informacje: Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania