Odnośniki
Intranet
Kalendarium
| Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 
| 29 | 30 | 
Najbliższe wydarzenia
Przejdź do: www.chelmza.pl
Treść strony
Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Spraw Społecznych i Obywatelskich
adres: ul. Gen. Józefa Hallera 2, 
telefony: 56/675 20 17,  56/639 23 55;
e-mail: ewidencjaludnosci@chelmza.pl      
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2025, poz. 274)
 - Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023, poz. 2111)
 - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024, poz. 572)
 
Wniosek o zameldowanie decyzją administracyjną składa się w sytuacji:
- gdy nie jest uregulowany stan prawny lokalu,
 - gdy nie jest możliwe uzyskanie potwierdzenie pobytu w lokalu przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.
 - jeżeli dane zgłoszone do zameldowania budzą wątpliwości
 
Wymagane dokumenty:
· Podanie z umotywowanym wyjaśnieniem, dlaczego wnioskodawca nie może dokonać obowiązku w trybie czynności materialno-technicznej,
· Wypełniony formularz (druk) meldunkowy,
· Inne dokumenty potwierdzające fakty opisane we wniosku i mogące mieć wpływ na wyjaśnienie sprawy, ustalenie stron postępowania.
· Jeżeli wniosek składany jest w czyimś imieniu – dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa – oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.
Opłata:
· Decyzja o zameldowaniu nie podlega opłacie.
· W przypadku działania przez pełnomocnika: 17 zł .
· Zwolnione z opłaty skarbowej są między innymi dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia; poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów oraz pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, wstępnym, zstępnym lub rodzeństwu
Sposób załatwienia sprawy:
Po złożeniu przez osobę zainteresowaną podania, Burmistrz prowadzi postępowanie wyjaśniające.
Postępowanie wyjaśniające to w szczególności:
- badanie legalność pobytu osoby w lokalu,
 - przesłuchanie strony oraz świadków,
 - przeprowadzenie kontroli meldunkowej.
 
Postępowanie wyjaśniające kończy decyzja administracyjna o zameldowaniu lub o odmowie zameldowania osoby.
Termin załatwienia sprawy:
· Burmistrz Miasta jest obowiązany wydać decyzję nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy od daty złożenia podania
· Termin ten może zostać przedłużony, jednakże organ obowiązany jest w takim przypadku zawiadomić strony o niezałatwieniu sprawy w terminie i wyznaczyć nowy termin jej załatwienia.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie składa się za pośrednictwem Burmistrza Miasta Chełmży do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.
drukuj (Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej)
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Sylwia Piątkowskadata wytworzenia: 2025-03-26
 - opublikował: Administrator - UM Chełmżadata publikacji: 2012-12-21 11:58
 - zmodyfikował: Jarosław Smyczyńskiostatnia modyfikacja: 2025-03-26 10:46