Biuletyn Informacji Publicznej
URZĘDU MIASTA CHEŁMŻY

Wyszukiwarka

Odnośniki

Intranet

Zaloguj się
:
:

Kalendarium

« poprzedni miesiąckwiecień 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.chelmza.pl

Treść strony

ODPOWIEDZI I WYJAŚNIENIA DO ZAPYTAŃ OFERENTÓW

                                                                                                Chełmża, 20.02.2013 r.

GKM.271.1.1.2013

                                                      

ODPOWIEDZI I WYJAŚNIENIA DO ZAPYTAŃ OFERENTÓW

dotyczących postępowania przetargowego pn.

„Budowa, przebudowa i rozbudowa infrastruktury terenów przy jeziorze Chełmżyńskim, będących w granicach miasta, służącej wypoczynkowi, turystyce i rekreacji: etap I – rozbudowa infrastruktury wypoczynkowej.”

(ogłoszone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 2013-02-05 nr 48684 – 2013

 

W odpowiedzi na pytania dotyczące postępowania przetargowego pn. „Budowa, przebudowa i rozbudowa infrastruktury terenów przy jeziorze Chełmżyńskim, będących w granicach miasta, służącej wypoczynkowi, turystyce i rekreacji: etap I – rozbudowa infrastruktury wypoczynkowej” informuję:

 

1.Treść pytania: „W celu prawidłowej wyceny proszę o udostępnienie całej dokumentacji technicznej opracowanej przez Geolit s.c. z Torunia zawierającym między innymi profile oraz lokalizacje wykonanych otworów badawczych.”

Ad.1W dniu 20.02.2013 r. na stronie www.bip.chelmza.pl udostępniono całą dokumentację techniczną opracowana przez Geolit s.c. w Toruniu zawierającą między innymi profile oraz lokalizację wykonanych otworów badawczych.

 

2.Treść pytania: „Czy zamawiający dysponuje terenem na zorganizowanie zaplecza budowy. Jeżeli tak, proszę o wskazanie lokalizacji z podaniem numeru działki.”

Ad.2 Zamawiający nie dysponuje terenem na zorganizowanie zaplecza. Na zorganizowanie zaplecza nadaje się działka nr 2/1 z obr. 12  m. Chełmża o pow. 0.1364 ha położona przy ul. Plażowej, której właścicielem jest osoba prywatna. O dane właściciela działki należy zwrócić się do Wydziału Geodezji Starostwa Powiatowego w Toruniu ul. Towarowa 4-6.  

 

3. treść pytania: „ Czy na załączony projekt budowlany w Specyfikacji przetargowej zostało wydane pozwolenie na budowę? Jeżeli tak, prosimy o udostępnienie powyższego pozwolenia. Prosimy również o załączenie wszystkich uzgodnień branżowych i opinii, decyzji o warunkach zabudowy, decyzji środowiskowych, których posiada zamawiający a dotyczą tego tematu.”

Ad.3. Na załączony w specyfikacji przetargowej projekt budowlany zostało wydane prawomocne pozwolenie na budowę NR AB.6740.1.68.2011.MB z dnia 04 października 2011 r. oraz DECYZJA Pozwolenie wodnoprawne znak OS.I.6224-22/10/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. Przedmiotowe decyzje administracyjne zostały umieszczone  na stronie www.bip.chelmza.pl w dniu 20.02.2013 r.

 

4.Treść pytania: „W związku z faktem że większość pali jest projektowana z rur długości 16 m prosimy o odpowiedź czy rury te mogą być jednokrotnie łączone po długości (np. 12m+4m lub 8m+8m).”

Ad. 4. Pale zaprojektowano z rur stalowych Ø 273/8 mm o długości 10 m, 12 m, 16 m. Projektowaną długość pali należy osiągnąć łącząc maksimum dwa odcinki rury. Spawanie rur należy wykonać spoiną czołową po obwodzie pala – grubość spoiny a = 8 mm. Spoina czołowa o symbolu Y wg PN-79/M-01143. Klasa robót spawalni- czych I. Sprawdzenie spoin losowo metodą ultradźwiękową lub radiologiczną 10% pali.

 

5. Treść pytania: „Proszę o załączenie dokumentacji technicznej – rysunków oraz specyfikacji na wykonanie robót drogowych wymienionych w przedmiarze robót drogowych.”

Ad. 5.W dniu 20.02.2013 r. na stronie www.bip.chelmza.pl udostępniono specyfikację na wykonanie robót drogowych wymienionych w przedmiarze robót drogowych.

 

6. Treść pytania: „Proszę o podanie klasy drewna jakie należy zastosować do budowy poręczy.”

Ad. 6. Klasa drewna I, klasa wytrzymałości C27. Impregnacja balustrad -ciśnieniowa.

 

7. Treść pytania: „Jakich części pomostu dotyczy zapis przygotowywania powierzchni wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym na budowie –jak mówi M.14.02.01 pkt. 1.3 Zdaniem oferenta dotyczy to wyłącznie styków montażowych, natomiast cała konstrukcja pomostu zostanie zabezpieczona w wytwórni.

Założenie, że konstrukcja dostarczona będzie z zabezpieczeniem antykorozyjny, a jedynie łączenie prefabrykowanych części odbywać się będzie na budowie, wpłynie zdecydowanie na jakość i obniżenie kosztów wykonania oraz ochronę środowiska.”

Ad. 7. Sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów stalowych zależy od

Wykonawcy. Założenie, że konstrukcja dostarczona będzie z zabezpieczeniem

antykorozyjnym, a jedynie łączenie sprefabrykowanych części odbywać się będzie na

budowie, wpłynie zdecydowanie na jakość i obniżenie kosztów wykonania oraz ochronę środowiska.

 

8. Treść pytania: „Załączony Projekt Budowlany br. elektrycznej obejmuje tylko jedną latarnię nr 1, pozostałe są ujęte w oddzielnym archiwalnym opracowaniu (rys. E-2), prosimy o ich załączenie.”

Ad. 8.W dniu 20.02.2013 r. na stronie www.bip.chelmza.pl udostępniono lokalizację pozostałych latarni ujętych w oddzielnym  opracowaniu wg. rys. 1

 

9. Treść pytania: „Schemat E-2 PB przedstawia zasilanie z sieci 400V, natomiast w przedmiarze robót jest pozycja montaż transformatora 400V/24V, proszę o uszczegółowienie poprzez załączenie projektu wykonawczego”.

Ad.9.Brak pozycji montażu transformatora – pozycja wykreślona z przedmiaru robót.

 

10. Treść pytania: „Opis techniczny i schemat zarówno branży elektrycznej jak i konstrukcyjnej nie przedstawiają rozwiązania sposobu montażu rury BE-50 i słupów do konstrukcji pomostu, proszę o załączenie projektu wykonawczego zawierającego rysunek montażu, oraz ujęcie rur i kotew montażowych w projekcie.”

Ad.10 Montaż słupów latarni do konstrukcji pomostu – między skrajnymi stalowymi

podciągami podłużnymi w ich górnej płaszczyźnie przyspawać blachę o wymiarach 46 x200 mm, gr. 16 mm. Słupy latarni przykręcić 4 śrubami M16 w rozstawie 150 x 150 mm. Montaż rur ochronnych do konstrukcji pomostu wykonać za pomocą uchwytów mocujących według załączonego rysunku umieszczonego na stronie www.bip.chelmza.pl w dniu 20.02.2013 r.. Pozycje zostały uwzględnione w kosztorysie.

 

11. Treść pytania: „Latarnie typu „Art. – Metal” nie istnieją, jest to nazwa firmy produkującej stylowe słupy i oprawy, proszę o podanie szczegółowych parametrów słupa, który ma być zastosowany na owym projekcie. Opis słupa, który ma odpowiadać charakterystyką i wyglądem latarni zainstalowanych na Bulwarze 1000 Lecia jest niewystarczający i niezgodny z zasadami uczciwej konkurencji. Oferent musi otrzymać od Zamawiającego wszystkie informacje mające na celu złożenie konkurencyjnej ofert, a takowy warunek nie został spełniony.”

Ad.11. Projektowane latarnie typu STS/80 z oprawą oświetleniową Aries 70W. Zmiany zostały uwzględnione w kosztorysie. Opis latarni umieszczono na stronie internetowej www.bip.chelmza.pl w dniu 20.02.20013 r.

 

12. Treść pytania: „Zdaniem oferenta oprawa typu CDS 550 wymieniona w PB nie jest obecnie zainstalowana na Bulwarze 1000 Lecia, oprawy CDS przeznaczone są do montażu na wierzchołku słupa a nie wysięgniku skierowanym ku dołowi, prosimy o przedstawienie szczegółowych parametrów oprawy oświetleniowej, jaka ma być zainstalowana na promenadzie.”

Ad. 12. Projektowane latarnie typu STS/80 z oprawą oświetleniową Aries 70W. Zmiany zostały uwzględnione w kosztorysie. Opis latarni umieszczono na stronie internetowej www.bip.chelmza.pl w dniu 20.02.2013 r.

 

13. Treść pytania: „W opisie technicznym pkt. 7 Projektu zagospodarowania terenu widnieje zapis „…Belki drewniane o wymiarach 160 x 440 mm i rozpiętości 21,36 m…” natomiast na rysunku NR 6 Most wysokość belki jest podana 40 cm, który wymiar jest właściwy?”

Ad. 13. Dźwigary z drewna klejonego posiadają wymiar 120 x 400 mm i rozpiętość 2 x 10,68 m. Dźwigary łączone są na budowie na sworznie samowiercące SFS do rozpiętości 21,36 m.

 

14. Treść pytania: „W opisie technicznym pkt. 8 Konstrukcja projektowanego pomostu zapisano .. Deski mocowane do rur prostokątnych (podciągów nośnych pomostu) przy pomocy wkrętów samogwintujących do stali. Proszę o załączenie specyfikacji technicznej dotyczącej pomostu z desek z tworzywa sztucznego opisującej rodzaj materiału i sposób montażu, a także ilość punktów montażu do konstrukcji stalowe i specyfikację wkrętów.”

Ad. 14. Deski mocowane do rur prostokątnych (podciągów nośnych pomostu) przy

pomocy wkrętów samogwintujących do stali Ø 6 mm. W projekcie zachowano

wymagane podparcie podłużne desek wynoszące od 45 – 55 cm. Na szerokości deski stosuje się jedno lub dwa połączenia. Projektant dopuszcza zamocowanie desek z tworzywa sztucznego pośrednio do konstrukcji stalowej poprzez przykręcenie desek pomostu do łat drewnianych mocowanych do podłużnych podciągów stalowych.

 

15. Treść pytania: „Proszę o podanie rozwiązania konstrukcyjnego – przedstawienie projektu połączenia drewnianego słupka balustrady z konstrukcją pomostu.”

Ad. 15. Zaprojektowano połączenie drewnianego słupka balustrady z podciągami

podłużnymi stalowymi poprzez prefabrykowane uchwyty w formie litery U z

zaślepieniem od spodu, z blachy gr. 8 mm, przykręcane do konstrukcji stalowej. Słupki łączone czołowo z uchwytem dwoma wkrętami do drewna M10.

Połączenie drewnianego słupka balustrady z dźwigarami z drewna klejonego – jw.

 

16. Treść pytania: „Proszę o załączenie dokumentacji projektowej przedstawiającej rozwiązanie konstrukcyjne masztów wolnostojących. Brak informacji na temat wymiarów, rodzaj materiału, sposób montażu masztu. Wizualizacja przedstawiona na rys nr 1 nie jest wystarczająca do prawidłowej wyceny masztów.”

Ad. 16. Wykonanie masztów wolnostojących nie jest przedmiotem przetargu jak wskazano w SIWZ.

 

17. Treść pytania: „Proszę o przedstawienie rozwiązania konstrukcyjnego wsparcia konstrukcji mostów drewnianych klejonych. Z załączonych rysunków wynika, że konstrukcja stoi na palach bez zamocowania do podpór.”

Ad. 17. Dźwigary z drewna klejonego 120 x 400 mm wspierają się na konstrukcji stalowej poprzez łączniki z blach stalowych gr. 16 mm w formie litery U, spawanych do poziomych elementów stalowych. Szerokość blach = szerokości elementu stalowego, wysokość blach = wysokości dźwigara z drewna klejonego. Łączenie na śruby M20 na wysokości 200 mm i 300 mm od dolnej krawędzi dźwigara.

 

18. Treść pytania: „Proszę o załączenie SST dotyczącej robót betonowych. Brak informacji między innymi na temat klasy betonu użytego do zabetonowania pali i podpór brzegowych pomostu.”

Ad. 18. Klasa betonu użytego do zabetonowania pali i podpór brzegowych pomostu – B25.

 

19. Treść pytania: Specyfikacja Techniczna M.11.02.01 w punkcie 2. Materiały – odnosi się do PN-80/H-74219 obecnie ta norma nie obowiązuj. Czy rury mają być wykonane według normy EN-10210 ze stali S235JRH?”

Ad. 19. Tak -rury stalowe bez szwu konstrukcyjne wg normy EN-10210, gatunek stali S 235JHR.

 

20. Treść pytania: „W Specyfikacji : M.11.02.01 Wbicie pali z rur stalowych zapisano, iż koniec pala powinien być wykonany w kształcie ostrosłupa z zaostrzeniem na długości 1,5 – 2 średnice pala. Proszę o załączenie rysunku wykonawczego. Czy powyższe rozwiązanie może być w postaci dodatkowego elementu stalowego?”

Ad. 20. Należy wykonać dodatkowy element stalowy z blachy gr. 8 cm w formie stożka o podstawie średnicy pala i wysokości 1,5 – 2 średnic pala i przyspawać do końcówki rury stalowej.

Rozwiązaniem alternatywnym jest wytoczenie stożka z dębiny, o powyższych

parametrach, z fazowaniem umożliwiającym zamocowanie ostrosłupa w rurze stalowej.

 

21. Treść pytania: „Na rysunku nr 2 Konstrukcja ramy slipu ..widnieje zapis:”… deski z tworzywa sztucznego pokryte są gumą” Proszę o załączenie Specyfikacji technicznych materiału jaki należy użyć, jego parametrów grubości, właściwości, oraz sposobu jego montażu do desek. Brak informacji czy powierzchnia gumowa musi być wykonana z jednego kawałka czy można łączyć?”

Ad. 21. Deski slipu z tworzywa sztucznego należy pokryć gumą grubości 8 mm, zbrojoną siatką z tworzywa sztucznego, szerokości 1,20 m i długości 6,08 m. Mocowanie na wkręty samogwintujące z podkładkami Ø 8 mm lub pierścieniami zaopatrzonymi w kolce.

 

22. Treść pytania: „W SST M.14.01.01 pkt. 5.3 Montaż konstrukcji na budowie mowa jest o ustawieniu konstrukcji na łożyskach. Proszę o wyjaśnienie tego zapisu, ponieważ ani opis techniczny ani rysunki nie przewidują montażu łożysk.”

Ad. 22. Montaż konstrukcji na budowie pomostu oraz slipu nie przewiduje ustawienia

konstrukcji na łożyskach.

 

23. Treść pytania: „brak w dokumentacji projektu dylatacji pomostu. Czy pomost jest zaprojektowany jako belka ciągła? Jeżeli pomost ma być dylatowany proszę o podanie rozwiązań technicznych wykonania dylatacji.”

Ad.23. Pomost posiada 4 dylatacje wynikające ze zmiany materiału konstrukcji nośnej – dźwigarów z drewna klejonego konstrukcji mostów oraz podciągów podłużnych konstrukcji pomostu.

 

24. Treśc pytania: „W opisach pozycji przedmiarowych pkt 5-7 „Pomost spacerowy zadanie nr 3” widnieją zapisy mówiące o zbrojeniu pali. Proszę o wyjaśnienie czy pale po wbiciu są zalane betonem czy żelbetem. Jeżeli w palach jest żelbet proszę o podanie SST zbrojenia oraz załączenie rysunków technicznych.”

Ad. 24. Pale po wbiciu do rzędnej projektowanej należy obciąć po zniwelowaniu rzędnej, wypełnić betonem B25 i zamknąć głowicę blachą Ø 273 x 10, która będzie blachą podstawy dla stalowej konstrukcji nośnej.

 

25. Treść pytania: „W opisie technicznym pkt. „Konstrukcja projektowanego pomostu” zapisano …Ramy będą połączone ze sobą przy pomocy 4 podciągów … rysunki konstrukcyjne przedstawiają 5 podciągów. Proszę o wyjaśnienie rozbieżności.”

Ad. 25. Ramy połączone są przy pomocy 5 podciągów podłużnych z rury prostokąt- nej 180/100/7,1 mm zgodnie z rysunkami konstrukcyjnymi.

 

26.   Treść pytania: „W dokumentacji podany jest przekrój 220/120/8 mm stalowej konstrukcji nośnej. W związku z niestandardowym przekrojem, który znacznie przedrożyłoby ofertę, proszę o możliwość zmiany przekroju na przekrój handlowy 200/120/8 mm lub 250/100/8 mm.”

Ad. 26.   W związku z niestandardowym przekrojem konstrukcji stalowej, po uzgodnieniu przekroju z konstruktorem, istnieje możliwość zmiany przekroju na przekrój handlowy 200/120/8 mm lub 250/100/8 mm.

 

 

                                       Burmistrz Miasta

Jerzy Czerwiński

drukuj (ODPOWIEDZI I WYJAŚNIENIA DO ZAPYTAŃ OFERENTÓW)

Metryka

  • opublikował: Administrator - UM Chełmża
    data publikacji: 2013-02-20 12:38

Geologia

Metryka

  • opublikował: Administrator - UM Chełmża
    data publikacji: 2013-02-20 12:38

« wstecz

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 422036
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2022-10-19 07:59:30