Biuletyn Informacji Publicznej
URZĘDU MIASTA CHEŁMŻY

Wyszukiwarka

Odnośniki

Intranet

Zaloguj się
:
:

Kalendarium

« poprzedni miesiącczerwiec 2025» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.chelmza.pl

Treść strony

Zgłoszenie utraty, uszkodzenia dowodu osobistego

Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Spraw Społecznych i Obywatelskich
adres: ul. Gen. Józefa Hallera 2, Chełmża
telefony: 56/675 20 17,  56/639 23 46;
e-mail: dowodyosobiste@chelmza.pl      

Podstawa prawna
-Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych ( Dz. U. z 2022 r. poz. 671 z późn. zm.),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2023 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2023 r. poz. 2798),
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1557 z późn. zm.)

I. Ogólny opis

  1. Osoba, która utraciła dowód osobisty, lub której dowód osobisty został uszkodzony w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza, zgłasza niezwłocznie ten fakt organowi dowolnej gminy lub konsulowi osobiście lub przez pełnomocnika - pełnomocnictwo szczególne, na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
  2. Osoba, przebywająca poza terytorium RP, która utraciła dowód osobisty, lub której dowód osobisty został uszkodzony w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza, zgłasza niezwłocznie ten fakt dowolnemu konsulowi RP. Zgłoszenia dokonuje się osobiście na formularzu zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
  3. Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego można dokonać również za pośrednictwem usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji www.obywatel.gov.pl Zgłoszenia można dokonać na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, po opatrzeniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym, w organie gminy, który wydał dowód osobisty.
  4. Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego osoby niepełnoletniej lub ubezwłasnowolnionej dokonuje jeden z rodziców, opiekun prawny lub kurator.
  5. Dowód osobisty podlega unieważnieniu z dniem zgłoszenia do organu dowolnej gminy lub konsula RP utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego lub przekazania do organu dowolnej gminy lub konsula RP przez osobę trzecią znalezionego cudzego dowodu osobistego.
  6. Wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego należy złożyć niezwłocznie.

II. Wymagane dokumenty

1.  Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.

2.  Do zgłoszenia uszkodzenia dowodu osobistego dokonanego osobiście w organie dowolnej gminy, należy załączyć uszkodzony dowód osobisty.

3.  Do zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego dokonanego w formie dokumentu elektronicznego przez pełnomocnika załącza się dokument elektroniczny zawierający pełnomocnictwo szczególne do dokonania zgłoszenia, a w razie niemożności jego uzyskania – odwzorowanie cyfrowe pełnomocnictwa.

4.  Do zgłoszenia uszkodzenia dowodu osobistego dokonanego w formie elektronicznej lub konsulowi RP, uszkodzony dowód osobisty przekazuje się pocztą lub osobiście

III. Opłaty

Wniosek jest wolny od opłat.

IV. Terminy i sposób załatwienia sprawy

·  Osoba, która dokonała osobistego zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w organie gminy lub konsulowi Rzeczypospolitej Polskiej, otrzymuje zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.

·  Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w formie dokumentu elektronicznego, oraz posiadaczowi dowodu osobistego przebywającemu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, który dokonał tego zgłoszenia w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu, zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się na żądanie.

Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż przez 2 miesiące.

V.  Komórka  odpowiedzialna za sprawę

   Dowody osobiste  pok. nr 13,    telefony : 56/675 20 17 lub 56/639 23 46

VI. Tryb odwoławczy

   Tryb odwoławczy nie występuje.  

VII. Inne informacje

-

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Anna Jasiniecka
    data wytworzenia: 2025-04-03
  • opublikował: Jarosław Smyczyński
    data publikacji: 2025-04-03 14:20
  • zmodyfikował: Jarosław Smyczyński
    ostatnia modyfikacja: 2025-04-04 09:56

Załączniki

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Anna Jasiniecka
    data wytworzenia: 2025-04-03
  • opublikował: Jarosław Smyczyński
    data publikacji: 2025-04-03 14:21

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 11832
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2025-04-04 09:56:01