Odnośniki
Intranet
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Najbliższe wydarzenia
Przejdź do: www.chelmza.pl
Treść strony
1.Nazwa usługi: Przyznanie dodatku mieszkaniowego
2.Nazwa wydziału: Wydział Gospodarki Miejskiej
3.Podstawa prawna:
- art. 2, art.3, art. 4, art.5, art.6, art. 7, art. 8 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 roku o dodatkach mieszkaniowych (Dz.U. z 2001r. Nr 71, poz. 734 z późn.zm),
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 grudnia 2001 roku w sprawie sposobu przeprowadzania wywiadu środowiskowego, wzoru kwestionariusza wywiadu oraz oświadczenia o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego, a także wzoru legitymacji pracownika upoważnionego do przeprowadzenia wywiadu ( Dz.U. z 2001 r. Nr 156, poz. 1828),
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001 roku w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz.U.z 2001 r. Nr 156, poz.1817 z poźn.zm),
- art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
4.Wymagane dokumenty:
- wypełniony i potwierdzony przez zarządcę domu wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego,
- deklaracja o dochodach brutto z ostatnich trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku,
- tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny, umowa najmu),
- dokumenty potwierdzające dochody, np. decyzje ZUS, KRUS, odcinki od renty, emerytury, zaświadczenia z zakładu pracy, zaświadczenia z Powiatowego Urzędu Pracy,
- dokumenty potwierdzające wydatki na mieszkanie,
- rachunek za energię elektryczną wraz z rozliczeniem zużycia energii
5.Opłaty: brak opłat
6.Komórka i osoba odpowiedzialna za usługę:
Wydział Gospodarki Miejskiej, ul. Gen. J. Hallera 19, tel. 56 675 30 85
Agnieszka Padusińska-Worytko - podinspektor
7.Tryb odwoławczy: Odwołanie można wnosić do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
8.Inne informacje:
- Dodatek mieszkaniowy przysługuje, jeżeli średni miesięczny dochód na 1 członka gospodarstwa domowego w okresie 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego nie przekracza 175 % kwoty najniższej emerytury w gospodarstwie jednoosobowym i 125 % tej kwoty w gospodarstwie wieloosobowym.
- Za dochód uważa się wszelkie przychody po odliczeniu kosztów ich uzyskania oraz po odliczeniu składek na ubezpieczenie emerytalne, rentowe i chorobowe. Do dochodu nie wlicza się świadczeń pomocy materialnej dla uczniów, dodatków dla sierot zupełnych, jednorazowych zapomóg z tytułu urodzenia się dziecka, dodatku z tytułu urodzenia dziecka, pomocy w zakresie dożywiania, zasiłków pielęgnacyjnych, zasiłków okresowych z pomocy społecznej, jednorazowych świadczeń pieniężnych i świadczeń w naturze z pomocy społecznej oraz dodatku mieszkaniowego.
- Dodatek mieszkaniowy przyznaje się na okres 6 miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po dniu złożenia wniosku.
Metryka
- opublikował: Małgorzata Karpińskadata publikacji: 2012-12-17 10:07
- zmodyfikował: Paweł Zdrojewskiostatnia modyfikacja: 2020-08-26 08:31
- wzór deklaracji o dochodach (PDF) 1000.99kB
- wzór zaświadczenia (PDF) 245.6kB
- klauzula informacyjna (PDF) 99.02kB
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Mirosław Rostkowskidata wytworzenia: 2018-10-04
- opublikował: Jarosław Smyczyńskidata publikacji: 2018-10-04 13:50
Metryka
- opublikował: Administrator - UM Chełmżadata publikacji: 2012-12-17 12:08