1. Nazwa usługi: Ustalenie numeru porządkowego nieruchomości.
2. Nazwa wydziału: Wydział Gospodarki Miejskiej.
3. Podstawa prawna: art. 47 a ust. 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne ( t.j. Dz. U z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 ze zm.).
4. Wymagane dokumenty:
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego nieruchomości.
Do wniosku o ustalenie numeru porządkowego należy dołączyć kopię mapy na której oznaczono budynek ( nieruchomość) będący przedmiotem wniosku.
5. Opłaty: Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zm.), obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.
Opłatę skarbową należy uiścić gotówką w kasie organu podatkowego lub bezgotówkowo na rachunek tego organu. Przy składaniu wniosku należy udokumentować wniesienie opłaty skarbowej.
Nadanie numeru porządkowego dla budynku mieszkalnego jest zwolnione z opłat( art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o opłacie skarbowej).
Dla pozostałych budynków opłata skarbowa wynosi 17 zł.
Na podstawie art. 7 w/w ustawy zwalnia się od opłaty skarbowej m.in. jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pożytku publicznego, osoby korzystające ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
6. Komórka i osoba odpowiedzialna za usługę:
Hanna Zielińska – inspektor - Wydział Gospodarki Miejskiej
Urząd Miasta 87-140 Chełmża ul. Gen. Józefa Hallera 2, pokój nr 17 tel. 56 639-23-59.
7. Tryb odwoławczy: nie przysługuje.
8. Inne informacje: Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania