Treść strony
1. Nazwa usługi: Wydanie Dowodu Osobistego.
2. Nazwa wydziału: Wydział Spraw Społecznych i Obywatelskich.
3. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych,
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 stycznia 2020 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu.
4. Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się w organie dowolnej gminy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w:
- formie pisemnej - w drodze złożenia wypełnionego i własnoręcznie podpisanego przez wnioskodawcę formularza,
- w formie dokumentu elektronicznego – w drodze przekazania drogą elektroniczną wypełnionego i opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego wniosek składa rodzic, opiekun prawny lub kurator.
Osoba obowiązana do posiadania dowodu osobistego może złożyć wniosek, o którym mowa w ust. 1, nie wcześniej niż 30 dni przed datą 18 urodzin.
O niemożności złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego spowodowanej chorobą, niepełnosprawnością lub inną niedającą się pokonać przeszkodą wnioskodawca powiadamia organ gminy, który zapewnia przyjęcie wniosku w miejscu pobytu tej osoby, chyba że okoliczności nie pozwalają na przyjęcie tego wniosku.
Złożenie w siedzibie organu gminy wniosku o wydanie dowodu osobistego osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych wymaga jej obecności przy składaniu wniosku; wyjątek stanowią osoby, które nie ukończyły 5 roku życia. Do wniosku o wydanie dowodu osobistego dołącza się aktualną fotografię odzwierciedlającą, w sposób niebudzący uzasadnionych wątpliwości, wizerunek twarzy osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego przedstawiający ją bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami. Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami. W takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku.
5. Opłaty: nie podlega opłacie.
6. Komórka i osoba odpowiedzialna za usługę:
stanowisko ds. dowodów osobistych Małgorzata Jaworska – podinspektor,
Nr pokoju: 13 ( Mały Ratusz – parter). Nr telefonu 56 639-23-46.
7. Tryb odwoławczy: nie przysługuje.
8. Inne informacje:
Termin wydania dowodu osobistego wynosi 1 miesiąc od złożenia wniosku. Zarówno złożenia wniosku jak i odbioru dowodu osobistego dokonuje się osobiście.
W przypadku wymiany dokumentu, po odbiór dowodu należy zgłosić się z poprzednim dowodem osobistym.
Metryka
- opublikował: Administrator - UM Chełmżadata publikacji: 2012-12-21 11:26
- zmodyfikował: Jarosław Smyczyńskiostatnia modyfikacja: 2020-05-29 10:40
Metryka strony
Urząd Miasta
ul. Hallera 2
87-140 Chełmża
Kontakt
tel.: + 48 (56) 675-22-91/2
fax: + 48 (56) 675-21-22
e-mail: um@chelmza.pl
promocjaum@post.pl
Godziny Pracy Urzędu
Poniedziałek | 7:00 - 15:00 |
Wtorek | 8:00 - 16:00 |
Środa | 7:00 - 15:00 |
Czwartek | 7:00 - 15:00 |
Piątek | 7:00 - 15:00 |