Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

1. Nazwa usługi:  Wydanie Dowodu Osobistego dla osoby małoletniej.

2.  Nazwa wydziału: Wydział Spraw Społecznych i Obywatelskich.

3. Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych,

- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 stycznia 2020 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu.

4.  Wymagane dokumenty:

wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się w organie dowolnej gminy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w:

- formie pisemnej - w drodze złożenia wypełnionego i własnoręcznie podpisanego przez wnioskodawcę formularza,

- w formie dokumentu elektronicznego – w drodze przekazania drogą elektroniczną wypełnionego i opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego wniosek składa rodzic, opiekun prawny lub kurator.

Złożenie w siedzibie organu gminy wniosku o wydanie dowodu osobistego osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych wymaga jej obecności przy składaniu wniosku; wyjątek stanowią osoby, które nie ukończyły 5 roku życia. Do wniosku o wydanie dowodu osobistego dołącza się aktualną fotografię odzwierciedlającą, w sposób niebudzący uzasadnionych wątpliwości, wizerunek twarzy osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego przedstawiający ją bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami. Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami. W takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku.

5. Opłaty: nie podlega opłacie.

6. Komórka i osoba odpowiedzialna za usługę:

stanowisko ds. dowodów osobistych, Małgorzata Jaworska –  podinspektor,
Nr pokoju: 13 ( Mały Ratusz – parter). Nr telefonu 56 639 23 46.                                  

7. Tryb odwoławczy: nie przysługuje.

8. Inne informacje:  

Dowód wydaje się nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku. W szczególnie uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać przedłużony. Dowód osobisty dla dziecka do 5 roku życia wydawany jest na 5 lat, dla dziecka powyżej 5 lat na okres 10 lat. Przy składaniu wniosku o dowód dla dziecka powyżej 5 roku życia wymagana jest jego obecność.

Metryka

  • opublikował: Administrator - UM Chełmża
    data publikacji: 2012-12-21 11:30
  • zmodyfikował: Jarosław Smyczyński
    ostatnia modyfikacja: 2020-05-29 10:41

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 2764
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2020-05-29 10:41

Odnośniki

Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Fotokod

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka
-- miejsce przeszukiwania

Menu

Intranet

Zaloguj się

Urząd Miasta

ul. Hallera 2
87-140 Chełmża

Kontakt

tel.: + 48 (56) 675-22-91/2
fax: + 48 (56) 675-21-22
e-mail: um@chelmza.pl
promocjaum@post.pl

Godziny Pracy Urzędu

Poniedziałek    7:00 - 15:00
Wtorek    8:00 - 16:00
Środa    7:00 - 15:00
Czwartek    7:00 - 15:00
Piątek    7:00 - 15:00

Odnośniki

Metryka strony BIP

Licznik odwiedzin strony BIP: 5012097
Ostatnia aktualizacja strony BIP: 2020-09-23 14:27

Stopka strony